DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Kurumsal İletişim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PRA 416
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders kurumların yatırımcılar, çalışanlar, müşteriler, medya gibi farklı paydaşlara yönelik gerçekleştirdiği stratejik iletişim çalışmalarına odaklanmaktadır. Ders öğrencilere kurumsal markalaşma stratejileri ve faaliyetleri ile ilgili bilgi ve bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kurumsal iletişim ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir
  • Kurumsal iletişim uygulamalarını alanlarını açıklayabilir
  • Kurumsal markalama stratejilerini örnekler ile açıklayabilir
  • Farklı paydaşlara yönelik etkili iletişimin unsurlarını açıklayabilir
  • Kurumsal markaların iletişim stratejilerini ve çalışmalarını yorumlayabilir
Ders Tanımı Ders kurumsal itibar yönetimi, markalaşma stratejileri, kimlik, imaj, kurum hikayesi çerçevesinde farklı paydaşlara yönelik iletişim çalışmalarını örnek olaylar ile ele almaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Kurumsal İletişime Giriş Argenti, P. (2009). Corporate Communication, McGrawHill, pp.45-62
3 Kurumsal kimlik, imaj, itibar Argenti, P. (2009). Corporate Communication, McGrawHill, pp.67-104. Van Riel, C. B. M.; Fombrun, C.J. (2007). Essentials of Corporate Communication, Routledge, NY, pp.61-79
4 Kurumsal kültür Goodman, M.B. (1998). Corporate Communications for Executives, State University of New York Press, pp.29-35.
5 Kurumsal İtibar Platformu Geliştirmek Van Riel, C. B. M.; Fombrun, C.J. (2007). Essentials of Corporate Communication, Routledge, NY, pp. 131-159
6 Kurumsal Marka Van Riel, C. B. M.; Fombrun, C.J. (2007). Essentials of Corporate Communication, Routledge, NY, pp. 106-130. Aaker (2000) The Brand Relationship Spectrum, California Management Review 42(4), pp.8-23.
7 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Argenti, P. (2009). Corporate Communication, McGrawHill, pp.105-154.
8 Öğrenci sunumları
9 Öğrenci sunumları
10 Medya İlişkileri Argenti, P. (2009). Corporate Communication, McGrawHill, pp.155-182.
11 Konu Yönetimi ve Kriz Yönetimi Argenti, P. (2009). Corporate Communication, McGrawHill, pp.257-285.
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Argenti, P. (2009). Corporate Communication, McGrawHill

ISBN 978-007-127615-3

 
Önerilen Okumalar/Materyaller

Aaker (2000) The Brand Relationship Spectrum, California Management Review 42(4), pp.8-23.

Goodman, M.B. (1998). Corporate Communications for Executives, State University of New York Press

Van Riel, C. B. M.; Fombrun, C.J. (2007). Essentials of Corporate Communication, Routledge, NY.

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
30
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
1
12
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
30
    Toplam
125

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest